Friday, October 17, 2008

Ape lagi yang TIDAK cukup?

Kenapalah kite sentiasa rase ada saja benda yang tidak cukup and tidak pernah atau lupa untuk menghargai ape yang sedia ada didepan mata? Mengapakah pandangan kite slalu dikaburi dengan nafsu? Nafsu dan kehendak kite akan slalu menyesatkan diri, dan membuatkan kite rase tidak tenang dihati. Ada saja benda yang kita mahu. Kita ni bagaikan hamba kepada kehendak diri ini.

Saya sendiri tidak terlepas dari kehendak diri..ada saja kemahuan dan jika tidak dapat mula lah saya rasa sedih dan marah. Suami pula jadi tempat saya lepaskan geram..kesian suami kene pujuk dan bersabar dengan kerenah ini..

Apa yang saya ada sekarang ni sudah cukup sebenarnya dah lebih dari tu kire nak hidup mewah sahaja tapi ialah manusia sering lupa dan sentiasa hendak lebih dari kemampuan dirinya sendiri.

Kepada suami tercinta, terima kasih kerana mengingatkan saya untuk bersyukur dan tidak perlu layan sangat kehendak nafsu.. terima kasih juga kerana mengingatkan saya apa yang saya mahu kerana nafsu adalh tidak baik untuk diriku dan juga untuk anak kita.. Terima Kasih Suamiku.. Saya sentiasa akan beringat selepas ini dan tidak lagi akan meragam macam budak 5 tahun..betul cakap awak "please remember, you're my wife" dan "i'm still your husband"..Maaf kadang2 tue terkasar dengan awak..bukan saya sengaja tapi bile perasaan marah tu timbul suka saja bertindak mengikut perasaan tanpa mengendahkan perasaan awak..

Akhir kata,
Saya sangat bersyukur kerana saya ada suami seperti awak yang cukup bersabar dan sentiasa memberi peringatan kepada saya..bukan semua yang kita nak kita boleh dapat..Apa yang kita ade kita patut bersyukur..

Saya Sangat mencintai awak Syazwan Rahimy dan saya akan sentiasa mengingati pesananmu akan datang..Awak adalah suami mithali dan saya percaya awak juga akan jadi ayah mithali kepada anak-anak kita nanti..Tidak ada benda lain lagi yang saya perlukan cuma kasih sayang dari awak~

Smile Alwayz =)

2 comments:

diana ghazali said...

Bab nak itu ini, mmg ada dlm diri semua org. Lagi2 kite perempuan ni, mcm2 nak. hehe. tak dinafikan.

Alhamdulillah,

Farid, awak bertuah, rezki awak dpt suami sepertinya. maksudnya mesti Tuhan syg awak. Perempuan baik adalah utk lelaki yg baik. :)

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

hehe..thanks byk2..betul cakap awak tue....thanks again ye..entry yang di tulis time emo..hehe

Followers